استاندار قزوین با بیان اینکه باید مراحل توسعه را به سرعت طی کنیم، گفت: توسعه یافتن الزاماتی دارد که باید به آن تن دهیم حتی اگر مایل نباشیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، عبدالمحمد زاهدی در شورای راهبردی توسعه مدیریت استان افزود: تصدی گری فرصت فکر کردن را از مدیران میگیرد و با برون سپاری بسیاری از کارها سرعت داده میشود.
استاندار قزوین با بیان اینکه اگر میخواهیم کشور پیشرفتهای داشته باشیم باید برون سپاری را سرعت دهیم و بپذیریم، گفت: تمامی خدماتی که در دستگاههای اجرایی، قابل واگذاری هستند، باید واگذار شوند.
ورشکستی قریب الوقوع دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی شجاعی، رئیس دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی هم در این نشست، درباره ورشکستی قریب الوقوع این دفاتر هشدار داد و گفت: با توجه به افزایش تورم و بالا رفتن هزینههایی همچون آب، برق، گاز، اجاره بها و حقوق کارمندان، اگر با همین روند پیش برویم، دفاتر پیشخوان تا پایان امسال ورشکسته خواهند شد. وی همچنین خواستار تأسیس دفاتر موازی از سوی سازمانها و ادارات استان شد. استفاده از فناوری برای حذف خطاهای انسانی رضایی، مدیر کل فناوری اطلاعات استان هم در این نشست گفت: با استفاده از فناوریهای روز میتوان خطاهای انسانی از فرایند ارائه خدمات را حذف کرد. وی بر استفاده از پتانسیل و توانمندی بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: باید خود را برای مشاغلی آماده کنیم که هنوز متولد نشده اند. مدیر کل فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه ۴۲۴ روستای استان دارای اینترنت و ۷۰۵ روستا نیز از آنتن دهی تلفن همراه برخوردار است، گفت: تا پایان امسال همه روستاها در استان از اینترنت بهرهمند خواهند شد. آماده نبودن زیرساختهای الکترونیک استان سیروس نصیری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان هم در این نشست از آماده نبودن زیرساختهای الکترونیک استان برای ارائه خدمت به مردم گلایه کرد. به صرفه نبودن واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان فاطمه خمسه، رئیس جهاد کشاورزی هم گفت: واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان از لحاظ ریالی به صرفه نیست. همکاری ۲۰ دفتر پیشخوان با اداره کل بیمه سلامت بهرامی، مدیرکل بیمه سلامت استان نیز با بیان اینکه به نسبت جمعیت استان، با ۲۰ دفتر پیشخوان قرارداد داریم، گفت: فضای فیزیکی و خدمات رسانی از جمله مشکلات دفاتر پیشخوان هستند. وی افزود: تغییر نیرو در دفاتر پیشخوان، بیشترین مشکل را برای بیمه سلامت به همراه دارد. خدمات الکترونیک آب منطقهای استان در دفاتر پیشخوان پویا، رئیس آب منطقهای استان هم در این نشست با بیان اینکه سه سال است که با دفاتر پیشخوان همکاری میکنند، گفت: ۱۶ مورد خدمات تخصصی آب منطقهای استان در دفاتر پیشخوان ارائه میشود و سال گذشته نیز هزار خدمت در دفاتر پیشخوان به مردم ارائه شده است.