راه اندازی سامانه حذف حضور فیزیکی در ادارات
این سامانه برای تبدیل شدن به پیشخوان دریافت مجوزها در کشور و در راستای گسترش دولت الکترونیک و حذف حضور فیزیکی در ادارت و دستگاههای اجرایی راهاندازی شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خوزستان گفت:این سامانه متشکل از چهار سامانه دادور، یاور، سام و نما است و به منظور ارایه خدمات و با قابلیت پیگیری صدور مجوز، ثبت، رسیدگی به شکایات، و مشاوره به متقاضیان مورد استفاده قرار میگیرد.
رضا قیصی پور افزود: سامانههای دادور و یاور به طور کامل در خوزستان بهرهبرداری شده، و سامانههای سام و نما نیز در در حال راهاندازی هستند.
وی در تشریح خدمات این سامانهها افزود: سامانه دادور، سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار است که برای ارایه خدمات ثبت و پیگیری شکایات صدور مجوزهای کسب و کار راهاندازی شده است.
قیصی پور ادامه داد: به منظور ارایه خدمات بر خط به متقاضیان، برای هر یک از کاربران دستگاههای اجرایی، فرمانداری ها، شهرداریها و سازمانهای تابعه، نام کاربری و کلمه عبور منحصر به فرد در نظر گرفته شده که توسط راهبر سامانه در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و هر کاربر میتواند با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور فراهم شده از طریق وب سایت سامانه به آدرس www.g ۴ b.ir به سامانه وارد شود.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان با اشاره مزیتهای این سامانه گفت: متقاضیان میتوانند بدون الزام به حضور فیزیکی در دستگاههای اجرایی و با کمترین هزینه و زمان نسبت به ثبت درخواست شکایت خود از بیش از ۱۴۰ دستگاه اجرایی، فرمانداری، شهرداری، بانک، اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی اقدام، و در زمان کوتاهی در جریان پیگیری و دریافت پاسخ از طریق پیامک قرار گیرند.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان ادامه داد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روند ثبت درخواست در سامانه میتوانند به آدرس g ۴ b.ir مراجعه و از قسمت اطلاع رسانی، نسبت به دریافت و مشاهده فایل و فیلمهای آموزشی اقدام کنند.