پخش زنده
امروز: -
در دنیای ارتباطات، نقش اسباببازی و کالای کودک در انتقال فرهنگ چنان پررنگ است که از آن بهعنوان «رسانه» یاد میشود و نمایشگاههای بینالمللی فرصتی برای جولان جذابیتهای کودکانه و نمایش فرهنگ و هنر ملتها از طریق اسباببازی است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، هجدهمین نمایشگاه بینالمللی کالای کودک و اسباببازی روسیه موسوم به «کیدسراشا» امسال با حضور بیش از یکهزار و پانصد شرکت از ۱۲ کشور جهان برگزار شد و ۳۵ واحد صنایع خلاق فرهنگی هنری ایران نیز با عرضه محصولاتی جذاب و باکیفیت توانستند نظر بسیاری از بازدیدکنندگان و شرکتهای روسی را به خود جلب کنند.
نمایشگاه بینالمللی اسباببازی و کالای کودک روسیه که یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در این کشور به شمار میرود، امسال در حالی برگزار شد که ۳۵ واحد صنایع خلاق فرهنگی هنری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، انواع اسباب بازی، وسایل سرگرمی، محصولات کودکان و فعالیتهای اوقات فراغت را در معرض دید بازدیدکنندگان روسی قرار دادند.
در دنیای ارتباطات، نقش اسباببازی و کالای کودک در انتقال فرهنگ چنان پررنگ است که از آن بهعنوان «رسانه» یاد میشود و نمایشگاههای بینالمللی فرصتی برای جولان جذابیتهای کودکانه و نمایش فرهنگ و هنر ملتها از طریق اسباببازی است.
این رویداد همچنین بستری است که در آن صنعتگران و تولیدکنندگان صنعت کالای کودک تعامل مستقیمی با مخاطبان خود داشته باشند و هر سال متخصصان این صنعت از تمام مناطق روسیه و همچنین خارج از کشور به مسکو میروند تا در نمایشگاه تجاری بازی ها، اسباب بازیها و سرگرمیها در روسیه شرکت کنند.
محمدحسین نخچی، مدیر انجمن تولیدکنندگان اسباببازی ایران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، با بیان اینکه در مجموعه غرفههای جمهوری اسلامی ایران بیش از یکهزار محصول عرضه شده است افزود: استقبال روسها، بویژه نمایندگان واحدهای فعال در توزیع اسباببازی بسیار پررنگ بود و با مذاکرات انجام گرفته، زمینه ورود محصولات ایرانی به روسیه فراهم شده است.
در کنار طیف متنوعی از اسباب بازی در غرفههای ایران، بازیهایی تمام ایرانی نظیر «سفالگر»، «دستباف» و «دار قالی» عرضه شده که نماد فرهنگ و هنر ایرانزمین است.
در بخش عروسک حیوانات جنگل و ماشینهای فلزی نیز تولیدکنندگان ایرانی محصولاتی با کیفیت جهانی عرضه کرده بودند.
گردش مالی اسباببازی و کالای کودک در روسیه، سالانه حدود دو میلیارد دلار است و تولیدکنندگان ایرانی میتوانند با عرضه محصولات باکیفیت، بخش مهمی از این تجارت سودآور را بدست آورند.