بانک ملی :
پرداخت 1215 فقره تسهیلات صنایع کوچک و متوسط
بانک ملی ایران از اردیبهشت امسال همزمان با آغاز به کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 1215 فقره تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط به ارزش 11 هزار و 714 میلیارد و 194 میلیون ریال پرداخت کرده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ 728 فقره از این تسهیلات به ارزش 5 هزار و 327 میلیارد و 231 میلیون ریال در چارچوب دستورالعمل تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط و خارج از طرح های معرفی شده کارگروه مذکور بوده که به طور مستقیم در شعب بانک ملی ایران شناسایی و پرداخت شده است.
497 فقره از تسهیلات پرداختی از مجموع 1215 فقره نیز مربوط به طرحهای معرفی شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ارزش 6 هزار و 386 میلیارد و 963 میلیون ریال بوده است.
در استان تهران نیز عملکرد بانک ملی ایران در خصوص حمایت از صنایع کوچک و متوسط نشانگر این است که 71 فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر 865 میلیارد ریال مستقیماً توسط شعب این بانک و خارج از طرح های معرفی شده کارگروه پرداخت شده و 9 مورد نیز تاکنون به مبلغ حدود 75 میلیارد ریال از بین طرح های معرفی شده کارگروه، تأمین اعتبار شده است.
بخش دیگری از طرح های معرفی شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تهران نیز مصوب شده است و به زودی تامین اعتبار خواهد شد.
بقیه طرح های معرفی شده کارگروه مذکور در استان تهران نیز در انتظار تکمیل مدارک و مراجعه متقاضیان قرار دارد.
ضرورت تلاش همکاران برای حفظ و افزایش اعتبار نام بانک ملی ایران
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم گفت :همانطور که گذشتگان ما با فعالیتهای خوب خود توانستند نام بانک ملی ایران را به یک برند معتبر و قابل اعتماد تبدیل کنند، ما نیز باید با ادامه راه آن ها ،این نام ارزشمند را حفظ کنیم و هر روز اعتبار بیشتری به آن ببخشیم و تلاشمان را برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید بیشتر کنیم.
برات کریمی در جمع مسئولان و کارشناسان بانک ملی استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش های همکاران این استان ، بر اهمیت مشتری محوری و ضرورت جلب رضایت مشتریان تأکید کرد.
وی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را برنامه مهم دولت برای توسعه اشتغال و رفع رکود در کشور دانست و گفت : بانک ملی ایران نیز با تامین اعتبار لازم، از صنایع کوچک و متوسط کشور حمایت می کند.
کریمی در این جلسه اقبال و اعتماد عمومی را پشتوانه محکم بانک ملی ایران عنوان کرد و نقش کارکنان را در تقویت این نگاه مثبت، تعیین کننده و مهم دانست.
وی بر لزوم انسجام، همکاری و هم افزایی تمامی کارکنان در جهت نیل به اهداف بانک ملی ایران تاکید کرد.
کریمی در پایان خواستار تلاش همکاران برای جذب منابع و وصول مطالبات ،مدیریت هزینه ها،جذب سپرده های ارزان قیمت،کاهش مطالبات معوق،ریسک پذیری همکاران ،سرعت بخشی در ارایه خدمات به مشتریان،زیباسازی شعب ، حمایت از صنایع کوچک و متوسط و تلاش برای صدور هر چه بیشتر کارت های اعتباری شد.
همچنین نشست هم اندیشی پیرامون بررسی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی بانک ملی ایران با حضور محمودشایان عضو هیأت مدیره بانک ملی در استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.
عضو هیأت مدیره در این مراسم با اشاره به ارکان اقتصادمقاومتی ، حرکت در این مسیر راتنها راه خروج از شرایط موجود دانسته و بر لزوم تداوم حرکت در این مسیر تاکید کرد.
وی در ادامه به اهمیت جایگاه مشتری در سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: جلب رضایت و رفع نیازهای مشتریان باید در اولویت امور قرار گرفته و نیازهای پنهان آنان شناسایی و برآورده شود.
وی افزود : محصول همه مفاهیم و ابزارها باید منجر به رضایت مشتری شود . مشتری مداری اصل و رکن اساسی سیستم بانکی است که لزوم آموزشهای مستمر و نحوه رفتار و مهارتهای ارتباط با مشتریان باید به طور مکرربه همکاران زیرمجموعه یادآوری و بازآموزی شود.
عضو هیأت مدیره اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران را نقطه قوت این بانک دانست و افزود: باید با به کارگیری انواع روشهای نوین بازاریابی و ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، ارتباط مشتریان با بانک قویتر شود به گونه ای که مشتری با ورود به شعبه احساس آرامش و اطمینان کند.
کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک ملی هم اظهار داشت: این استان از مرزهای زمینی و دریایی برخوردار بوده واین فرصت طلایی به منظور ایجاد تعاملات بین المللی با کشورهای همجوار منجر به رشد و توسعه پایدار در منطقه خواهد شد .
در ادامه این مراسم حسن شهر آشوب رئیس اداره کل سرمایه انسانی به بررسی آخرین وضعیت سرمایه انسانی در بانک پرداخت و گفت: سرمایه انسانی ستون اصلی تمامی برنامه ها و امور جاری سازمان می باشد و با توجه به اهمیت منابع انسانی، این اداره کل با نگاهی استراتژیک اهداف متعالی سازمان را دنبال می کند .
دکتر میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در سخنانی برلزوم همکاری دوجانبه تاکید کرد و با اشاره به انضباط حاکم برسیستم بانکی ، استفاده از الگوی سازمانی بانکها در سایر ادارات و ارگانها را بسیار پراهمیت، امید بخش و حیاتی دانست و افزود: اولویت سیستم بانکی سلامت کاری ، انضباط و رضایتمندی مشتریان بوده که در صورت تحقق این امر در سایر سازمانها شاهد رشد و تعالی آنان خواهیم بود .
در این سفر عضو هیأت مدیره ، به منظوربررسی مسائل همکاران در شمال استان با حضور در شهرستان زابل از تلاشها و نحوه ارائه خدمات کارکنان در نقاط صفر مرزی ( پایانه های میلک زابل و میرجاوه ) بازدید به عمل آورد.
وی همچنین با حضور در جمع مشتریان حاضر در سالن بازارچه مرزی به منظور رفع برخی از مشکلات موجود در محل، دستورات لازم را صادر و از تلاشهای کارکنان شعبه زابل در جهت جذب منابع و راهاندازی مطلوب امور مشتریان قدردانی کرد.