• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
اقتصادی » بازاروتجارت
گزارش؛

رضایتمندی مشتری؛ شرط بقا در بازار

اگرچه نمی توان همه مشتریان و مصرف کنندگان را از مصرف کالا و خدمات راضی کرد اما مثلی قدیمی همواره بر سر زبان است که «همیشه حق با مشتری است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات انتظار دارند در استفاده از کالا و خدمت انتظارات آنها برآورده و به سلیقه های آنان احترام گذاشته شود.

برخی از ارائه کنندگان خدمات بر این باورند که اگر مشتری در اولین رجوع، راضی باشد برای بارهای دوم و سوم و چندم نیز مراجعه می کند و همیشه مشتری باقی خواهد ماند.

صابر محمدزاده ارائه دهنده خدمات گردش گری در این باره می گوید: همه لوگوها و نشان های ما با این شعار است که «دوباره با ما سفر خواهید کرد».

وی می افزاید: مشتری باید ما را انتخاب کند و اگر راضی باشد در بهره مندی از خدمت ما تداوم خواهد داشت.

پایش محصول یا برند در بازار و استفاده از نظر و سلیقه مشتری هم به رفع عیب ها و کاستی های محصول و خدمت کمک خواهد کرد و هم بر میزان مصرف کنندگان آن کالا و خدمت می افزاید.

اصغر بختیاری تولیدکننده محصولات پلاستیکی در این باره معتقد است: ما در کار خود با همه باغداران و کسانیکه مصرف کننده محصول ما هستند صحبت و براساس نیاز آنها تولید و ایرادات موجود را نیز رفع می کنیم. به طور نمونه در مواردی به ما گفته شد که میوه ای که در جعبه های پلاستیکی قرار می گیرد زخمی می شود از این رو ما با استفاده از نظر مشورتی باغداران عیب موجود را رفع کردیم. این برای ما مهم است زیرا هم کار ما پیشرفت می کند و هم رضایت مشتریان موجب مشهور شدن نشان تجاری ما می شود.

سعید سعیدی تولیدکننده پوشاک اما می گوید: سعی می کنم محصول یا کالای مرجوعی را قبول کنم البته دلیل مرجوع شدن را هم می پرسم که اگر این دلیل منطقی بود و عیبی در محصول ما وجود داشت حتماً آن را رفع می کنم.

ذبیح اله عدالتی تولیدکننده محصولات غذایی می گوید: وقتی مشتری مراجعه می کند از او می پرسند که دقیقاً​ چه کالا و با چه ویژگی و مشخصاتی می خواهد تا بتواند راهنمایی کنم که هدر رفت و دورریزی وجود نداشته باشد.

در شرایط کنونی که شبکه های مجازی و اجتماعی انبوهی از خدمات را عرضه می کنند شرکت ها، محصولات و خدماتی برنده اند که رضایت مشتری را با خود به همراه داشته باشند.

علیرضا دهقان کارشناس اقتصادی در این باره می گوید: بنگاه های سنتی اگر در روند کنونی، رضایت مشتری را جلب نکنند بازار را از دست می دهند در مقابل بنگاه هایی داشتیم که با استفاده از فناوری های جدید و سنجش کیفیت خدمات و نیاز بازار و مشتری توانستند از رکود خارج شوند و سهم خوبی را از بازار کسب کنند.

فناوری جدید این امکان را صاحبان کالا و نشان تجاری می دهد که با سنجش رضایتمندی مشتری کیفیت خدمات خود را بسنجند و با استفاده از آن ضریب ماندگاری خود را در بازار افزایش دهند.

در شرایط کنونی که تلاش همه بر توسعه بازار و کسب سهم بیشتر از بازار قرار گرفته، آنچه که نقش مهم را ایفا می کند رضایت مشتری است یعنی مصرف کننده از خرید محصول و خدمت راضی باشد. این قانون بازار است که ماندن و دوام آوردن در بازار بی علت نیست.
گزارش از « غلامرضا بهرامی» 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیش‌بینی وضعیت جوی و کیفیت هوا
آغاز مسیر بزرگ نوجوانان ایران با نبرد مقابل چین تایپه
پیوست فرهنگی و اجتماعی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی
طرح برخورد با مشترکین بد مصرف آب در واحد‌های صنفی
تقویم روز و اوقات شرعی سوم آذر به افق آبادان و خرمشهر
حرم شاهچراغ در سوگ مادر، سیاهپوش است
­المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵؛ دومین پیروزی یاری مقابل ترکیه به ثبت رسید
اردوی تیم ملی کوراش بانوان در بجنورد برگزار می‌شود 
۶۰ درصد صادرات کشور به قطر از بوشهر انجام می‌شود
­المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵؛ عرفان ستاری برنزی شد
هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای همه
بانوان کاراته ایران در مسیر جهانی
روشنایی ماندگار، تکمیل برق رسانی به آستان امامزاده کاستان با همت خیّر دامغانی
مراکز انتقال خون اصفهان پذیرای عزاداران حضرت زهرا(س)
­المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵؛ نشان نقره در دستان ابوالفضل زهره وند
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
­المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵؛ نشان نقره رستم آبادی در کشتی آزاد
ایران ترور فرمانده بزرگ مقاومت را به شدت محکوم کرد
­المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵؛ محمد سیاهوشی پنجمین طلایی کاروان ایران
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سوم آذر ۱۴۰۴)
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
آلودگی شدید هوا در تهران
پایان چشم انتظاری
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
آخرین خبر‌ها از مهار آتش سوزی در جنگل الیت
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)