• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۴۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
در ۴۰ سال گذشته؛

ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر انواع راه

معاون وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل را پس از انقلاب اسلامی رو به رشد توصیف کرد

ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر انواع راهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، خیراله خادمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ساخت ۹ هزار و ۲۲۵ کیلومتر راه آهن، ۲هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه، ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۱ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راه‌ها به عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.

وی این ایام را زمان مناسبی برای پاسخگویی مسئولان به مردم دانست و گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد‌ها در هر حوزه است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی درستی درباره آینده داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، با بیان اینکه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل همواره یکی از اولویت‌های توسعه کشور بوده اظهار داشت: ساخت راه‌های روستایی، توجه به توسعه راه‌های مناطق محروم، تکمیل کریدور‌های تزانزیتی و بین المللی، توسعه راه آهن و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی، ساخت بزرگراه‌ها و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و... از جمله برنامه‌هایی بوده که در این سال‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی افزود: تکیه بر توان فنی و مهندسی داخلی و خودکفایی در صنعت راهسازی از دیگر مواردی است که در این سال‌ها حاصل شده است به طوریکه امروز پیچیده‌ترین عملیات‌های راهسازی در ساخت تونل‌ها و پل‌ها و گذر از مسیر‌های صعب العبور تمامی توسط مهندسان کشور انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه‌های روستایی را یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه راهسازی دانست و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ کیلومتر رسیده است.
خادمی ساخت بزرگراه و تبدیل راه‌ها به بزرگراه‌ها را از دیگر مواردی برشمرد که پس از انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته به طوری که تا پیش از انقلاب هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبوده است و امروز ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه در کشور زیرعبور ترافیک قرار دارد.
وی نهضت ساخت آزادراه‌ها در کشور را نیز پس از انقلاب اسلامی پرشتاب توصیف کرد و گفت: ساخت ۲ هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با ۳۴۶ کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. از میان آزادراه‌های مهم احداث شده پس از انقلاب می‌توان به آزادراه‌های خرم آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام، قم-گرمسار، قزوین-رشت، قم-کاشان-اصفهان، قزوین-زنجان، ساوه-همدان، زنجان-تبریز و... اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت راه آهن در کشور را نسبت به سایر شقوق حمل و نقلی دارای اولویت عنوان و اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ۴ هزار و ۵۶۵ کیلومتر خط ریلی در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳ هزار و ۷۹۰ کیلومتر رسیده است. در همین راستا احداث خطوط ریلی در راستای کریدور‌های ریلی بین المللی و اتصال مراکز استان‌های کشور به شبکه راه آهن همواره در دستور کار بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به راه آهن بافق-بندرعباس، بافق-مشهد، گرگان-اینچه برون، مراغه-ارومیه، مشهد-سرخس، تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، اصفهان-شیراز و... اشاره کرد.
خادمی از ساخت راه‌های اصلی و فرعی به عنوان یکی دیگر از اقدامات در زمینه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل یاد کرد و اظهار داشت: ۶۱ هزار و ۹۱۷ کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور احداث شده که این رقم تا پیش از این دوران ۴۷ هزار کیلومتر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
برخورد پژو با گاردریل در محور شوش–اهواز و مصدوم شدن پنج نفر
سرکشی نماینده ولی فقیه در استان از خانواده شهیدان عیوضی
میانگین عملکرد دولت در اجرای برنامه هفتم ۳۷ درصد است
افتتاح و آغاز ساخت ۴ طرح شهری در تربت‌حیدریه
صعود چشمگیر دختران پینگ‌پنگ ایران در رده بندی جهانی
هنرمند دزفولی مسئول انتخاب رویداد هنری بین المللی اندونزی شد
سوخت نیروگاه‌ها تأمین شود، مشکل برق نداریم
افزایش شمار مبتلایان به تب دنگی در هرمزگان
دستگیری سارق ۲ تن شالی برنج در بابل
انتصاب نماینده رئیس‌جمهور در هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع)
برگزاری چهارمین جلسه علنی برای ارزیابی نحوه اجرای برنامه هفتم
آسمانی صاف و آرام تا پایان هفته در گلستان
شناسایی ۵۲ نقطه کور ارتباطی در خوزستان
راه اندازی نخستین خط برقی اتوبوسرانی در منطقه ۷
ضرورت انجام امور اظهار و ترخیص توسط کارگزاران رسمی گمرک
رییس فدراسیون ناشنوایان: درپی افزایش پاداش مدال آوران هستیم
تاکید بر تسریع عملیات اجرایی طرح مس جانجا
گامی نو در تحلیل داده‌های زیستی با هوش مصنوعی در دانشگاه تهران
آغاز طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در خوزستان
انتخابات مجلس در عراق
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر
بازدید سرلشگر موسوی از ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۰ آبان ۱۴۰۴
خبر‌های خوش از پرداخت مطالبات دارو
کلاهبرداری به بهانه حمل بار و اثاثیه
استقلال ملی، مسیر رسیدن به پیروزی و اقتدار
قدردانی مردم انگلیس از مرد مسلمانی که جان چندین نفر را نجات داد
باید ذات مداخله‌جوی غرب را بازشناسی کرد
اخبار کوتاه از مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
واکنش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ماجرای سفر ۵۰ میلیاردی برزیل
توسعه گام‌های صنعتی با تولید شمش فولاد در خراسان جنوبی
مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد
زنجان؛ واحدهای فرآوری کلید توسعه صادرات کشاورزی
منابع مرحله پنجم کالابرگ برای هفت دهک تامین شد
استخدام در سازمان صداوسیما  (۱ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها در اصفهان تا پایان هفته  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)
آلودگی هوا عامل مرگ بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر در خوزستان  (۱ نظر)
بررسی پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید پرند، فولادشهر و بینالود  (۱ نظر)