• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۷۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
معاون وزیر­ راه و شهرسازی:

فردا، افتتاح راه آهن قزوین - رشت

راه آهن قزوین - رشت در سال اول ۴ میلیون مسافر و یک میلیون و ۵۰۰ تن ­بار را جابجا خواهد کرد

خیرالله خادمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: راه آهن قزوین - رشت که فردا با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره برداری می رسد، مهمترین پروژه ریلی کشور است و در سال اول 4 میلیون مسافر و یک میلیون و 500 تن ­بار را جابجا خواهد کرد که بتدریج تا­ 8/5 میلیون مسافر و 7 میلیون تن بار افزایش خواهد یافت.
 افزود: با اتصال رشت به شبکه سراسری راه آهن، بیست و دومین استان کشور به ریل سراسری متصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این مسیر، دومین مسیر ریلی است که از رشته کوه البرز عبور کرده و این بار تنها به دست متخصصان و مهندسان کشورمان این اتفاق بزرگ رخ داده است در خصوص مشخصات فنی راه آهن قزوین _ رشت گفت: طول مسیر ریلی دو شهر، 164 کیلومتر است و برای اجرای پروژه 205 کیلومتر ریل گذاری شده است.
وی افزود: در این مسیر، 28 کیلومتر تونل و گالری و 9 کیلومتر پل احداث شده است و طولانی ترین پل ریلی کشور نیز در این مسیر،­ بر روی دریاچه سد منجیل ساخته شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

خادمی، 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی به همراه 1/5 میلیون متر مکعب بتون ریزی ­را از دیگر ویژگی های اجرای این پروژه دانست و گفت: با توجه به سازند­ زمین شناسی منطقه، ساخت این ابر پروژه کار مهندسی فوق العاده ای طلب می کرد که همه ­­آن بدون استفاده از حتی یک کارشناس خارجی بدست متخصصان ایرانی اجرا شد و قطعا موجب ارتقای سطح مهندسی و راهسازی کشور و قابل عرضه به جهان و افزایش سطح و توان صادرات خدمات فنی - مهندسی کشورمان است.
خادمی ارزش ریالی راه آهن قزوین - رشت را حدود 6 هزار میلیارد تومان به نرخ امروز دانست و گفت: برای ساخت پروژه تاکنون هزار و 850 میلیارد تومان از بودجه دولتی هزینه شده است.
وی اجرای این قطعه از کریدور ریلی شمال - جنوب را سخت ترین بخش کریدور دانست و گفت: این مسیر در آینده از طریق بندر انزلی و بندر امیرآباد به دریای خزر خواهد رسید که مسیر 40 کیلومتری آن در حال اجراست و همچنین با ساخت مسیر ریلی رشت - آستارا به جمهوری آذربایجان و از طریق آن به گرجستان و روسیه می رسد که ساخت این محور نیز بزودی آغاز خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول مسیر ریلی مصوب رشت - آستارا را 175 کیلومتر دانست و گفت: تملک زمین های اطراف پروژه بدلیل ­ارزش بالای زمین های این مسیر و بروز کمترین خسارات زیست محیطی دو چالش مهم ساخت این مسیر است که بودجه ای حدود 6 هزار میلیارد تومان به نرخ امروز را طلب می کند و برای اجرای آن قطعا باید از منابع خارجی برای فاینانس پروژه استفاده کرد که مذاکرات خوبی برای تامین مالی و فاینانس آن انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
درخشش عضو نوجوان کانون چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی شعر کودک ایران
۳۵ هزار معلول آذربایجان‌غربی زیر چتر حمایتی بیمه سلامت
پیش بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دما در خوزستان
یک کشته و ۳۲ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
اعلام برنامه های ۱۳ آبان در خراسان رضوی
کشف کالای قاچاق در یزد
ضرورت تقویت زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک
درخشش بانوی اردبیلی در جام جهانی پاراتیراندازی
پیش‌بینی افزایش سرعت باد و خیزش گردوخاک
ایجاد اشتغال و کمک به تولید در خوزستان با واگذاری اراضی ملی
سقوط ۱۰ پایه برق در دهستان خیر آباد گچساران
رقابت دختران در مسابقات دوومیدانی نابینایان و کم بینایان
پیش‌ بینی بارش باران و برف در خراسان رضوی
صدور حوله‌های الکترونیکی انواع نهاد‌های کشاورزی در استان
دادوستد بیش از ۱.۶ تن زعفران نگین
توقیف بیل مکانيکی قاچاق در الیگودرز
برگزاری رزمایش ارزیابی پایداری سیگنال رسانی در رسانه ملی
توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق ۳۰ میلیاردی در خراسان جنوبی
برگزاری همایش بزرگ خودرویی و موتوری در البرز
درخشش مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در رتبه‌بندی کشوری
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تأکید امام جمعه ساری بر تزریق نگاه بصیرتی به نسل جوان
در شیوه جدید اختصاص کالابرگ؛ یارانه حذف نمی‌شود
نتایج کامل رقابت‌های ایران در بازی‌های آسیایی جوانان
لیگ برتر کشتی آزاد؛ پیروزی استقلال جویبار مقابل مدعی عنوان قهرمانی
تصادف در اتوبان تهران کرج با ۱۱ مصدوم و ۳ فوتی
نتایج دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال
تایید قهرمانی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵
اسرائیل منابع کافی برای مقابله با موشک‌های ایرانی را نداشت
انتقادها از تسلیم شدن آمریکا در مقابل چین
لاریجانی: باید از اختلافات عبور کنیم
ایران و روسیه در برابر سیاست‌های غرب برادرانه ایستاده‌اند
رای گیری کم سابقه دو حزبی بر ضد ترامپ در سنای آمریکا
موفقیت متخصصان کشور در تولید داربست نخاعی
توافق چین و آمریکا از منظر رسانه انگلیسی
ساپینتو: به تیمم افتخار می‌کنم، عالی بودیم
کالابرگ به شیوۀ جدید عرضه می شود  (۱ نظر)
قدردانی لاریجانی از طراحی هنرمندانه ایستگاه متروی مریم مقدس (س)  (۱ نظر)
توان دفاعی ایران با قابلیت‌های بیشتر به‌روز می‌شود  (۱ نظر)
قهرمانی بلند قامتان ایران در والیبال بازی‌های آسیایی جوانان  (۱ نظر)
تصادف در اتوبان تهران کرج با ۱۱ مصدوم و ۳ فوتی  (۱ نظر)
افتتاح‌ زمین چمن مصنوعی در جغتای  (۱ نظر)
قطع درختان صنوبر در چمستان قانونی بود  (۱ نظر)
یادواره شهدای سلامت در خرم‌آباد  (۱ نظر)
بازی‌های آسیایی جوانان؛ ایران در رده چهارم آسیا قرار گرفت  (۱ نظر)