• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۴۷۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
اجتماعی » جامعه و شهری
یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران

نقش مدیریت شهری در کنترل آلودگی هوا

عضو شورای شهر تهران: نقش مدیریت شهری در کنترل آلودگی هوا با اجرای طرح جدید ترافیک مشخص می‌شود

دستورالعمل وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترس شهرداریبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افشین حبیب‌زاده در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارایه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کاهش ترافیک و آلودگی هوا با اجرای حذف طرح زوج و فرد، گفت: آقای پورسیدآقایی اعلام کرد که قبلا افرادی که خودروی پلاک زوج داشتند، خودرویی با پلاک فرد خریداری می‌کردند که این امر باعث افزایش تعداد و مالکیت خودرو‌ها می‌شود. سوال من این است که با طرح جدید این تعداد مالکیت چگونه کاهش یافته است؟
وی ادامه داد: زمانی که فرد خودروی دارای پلاک زوج و فرد داشته، اکنون خودروی سومی خریداری می‌کند که به جای ۴۰ روز بتواند ۶۰ روز در محدوده طرح تردد کند. در نتیجه این طرح نه تنها تعداد خودرو را کاهش نمی‌دهد بلکه ممکن است موجب افزایش تعداد خودرو نیز شود.
رییس کمیته نظارت با اشاره به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تهران مبنی بر اینکه افزایش سرانه استفاده از موتورسیکلت از معایب طرح‌های گذشته بوده است، ادامه داد: اخیرا سوال کردیم که گفتند در دو هفته اخیر، ۲۰ درصد خرید و فروش موتور سیکلت افزایش یافته، پس این اشکال در طرح جدید رفع نشده است.
حبیب‌زاده با بیان اینکه تنها راه کنترل ورودی‌های طرح، دوربین است، اظهار کرد: طبق آخرین بررسی‌ها و مشاهدات عینی کارشناسان ما، تردد خودرو‌ها به ویژه در محدوده دوم افزایش یافته و دوربین‌هایی که در خروجی‌های طرح تعریف شده است، کامل نیست و دوربین‌ها به طور کامل قادر به کنترل تردد خودرو‌ها به محدوده طرح ترافیک نیستند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به مسئله آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: همواره در بحث آلودگی هوا به دنبال کنترل ذرات معلق در هوا بوده‌ایم، اما هیچ‌گاه ناکس و ساکس را مورد بررسی قرار نداده‌ایم در صورتی که وقتی ناکس در مقابل اشعه UV قرار می‌گیرد، ازن متصاعد می‌شود که از عوامل اصلی آلایندگی در این روزهاست. برای مقابله با آن معاونت حمل و نقل و ترافیک چه کاری انجام داده است؟ در فصل تابستان که نوع آلایندگی تغییر می‌کند، نقش معاینه فنی خودرو در کنترل آلودگی هوا چه بوده است؟
وی افزود: اقای پورسیدآقایی در ارائه گزارش باید با عدد و رقم مشخص درباره کنترل آلودگی هوا توضیح می‌داد. اگر اجرای طرح خوب بوده پس چرا در دو هفته اخیر با آلودگی‌های خاص در شهر تهران مواجه بوده‌ایم؟
حبیب‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه در بحث کنترل آلودگی هوا فقط مدیریت شهری مسئول نیست، اظهار کرد: خودروسازان و دستگاه‌هایی که باید در بحث حمل و نقل عمومی به ما کمک می‌کردند، اما انجام ندادند نیز مقصر هستند، اما ما که در حال ارائه گزارش هستیم و باید نقش خود را در کنترل آلودگی هوا با اجرای طرح جدید به طور مشخص بیان کنیم.

واکنش اعضای شورا به گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران
 شفاف سازی طرح ترافیک تا رضایت مندی شهروندان 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش پور سید آقایی درباره نتایج اجرای طرح کاهش آلودگی هوا بر بررسی‌های بیشتر در خصوص آلاینده اوزن، رضایت مندی شهروندان، افزایش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و شفافیت در هزینه درآمد‌های طرح ترافیک تاکید کردند.
در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا بعد از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعضای شورا نظر خود را مطرح کردند.

آیا مناطق را ملزم به تهیه اطلس آلودگی هوا کرده اید؟
رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص نظارت بر طرح کاهش آلودگی هوا آیا تعداد دوربین‌ها تکمیل است و کنترل به عهده کیست؟
امانی افزود: آیا پیش بینی کردید که اجرای این طرح در زمان بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟ شما امروز از ازن به عنوان آلاینده جدید شهر تهران نام بردید آیا بررسی‌هایی صورت گرفته است که این آلاینده می‌تواند سبب مرگ و میر باشد یا خیر؟
عضو شورا گفت: آنچه که در اجرای این طرح بسیار به کار می‌آید پایش آلودگی هوا است آیا مناطق را ملزم به تهیه اطلس آلودگی هوا کرده اید یا نه؟

مرتضی الویری: میزان پیمایش در طرح شما چگونه دیده شده است؟
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان آلایندگی، نحوه ورود و خروج و نحوه پرداخت سه عامل اساسی برای متقاضیان تردد در محدوده طرح است. اما عامل چهارمی هم باید در نظر گرفته شود که میزان پیمایش است. در خصوص پیمایش خودرو ورودی به طرح چه اقدامی انجام داده اید؟
وی گفت: اگر خودرو‌ها به جی پی اس متصل باشند و ملزم به این امر شوند می‌توان نظارت در این زمینه را نیز انجام داد.

میرلوحی: گزارش‌های هزینه کرد به صورت مستند ارائه شود
رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: همان طور که اقدامات مدیریت شهری سبب شد تا ۵ آلاینده مهم در آلودگی هوا کاهش یابد امروز نیز باید برای آلاینده ششم که اوزن است نیز تدبیری اندیشیده شود.
میرلوحی با دفاع از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک گفت: این مسیر باید ادامه پیدا کند، به یاد دارید که ما ۴۰ هزار کارت ترافیکی خواص را رد کردیم و امروز شهروندان از طرح ترافیک جدید استقبال می‌کنند و در اجرای طرح جدید نیز باید با جدیت آن را دنبال کنیم و نهاد‌های مستقل، دانشگاه‌ها و ان جی او‌ها نیز باید به کمک بیایند.
میرلوحی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش‌ها با مستندات هزینه کرد‌های درآمد این طرح‌ها گفت: رقبای ما می‌گویند این پول‌ها را صرف چه کرده اید حتی رییس شورای قبل نیز گفته است مدیریت شهری در دوره جدید یک متر تونل هم نساخته است، البته ما قرار نیست تونل بسازیم، اما اقدامات بسیار دیگر را انجام داده ایم و معاونت حمل و نقل باید با گزارش‌های مستند هزینه کرد درآمد‌ها را ارائه کند.
میرلوحی افزود: امروز سوخت ان پی دی‌ای از سوخت‌های مضر است و می‌توان جایگزینی سوخت‌های پاک نظیر بایو دیزل را بیش از گذشته مد نظر قرار داد.

بهاره آروین: هیچ چیزی جز شفافیت نمی‌تواند اعتماد سازی کند
بهاره آروین رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز با دفاع از رویکرد تحول گرای این معاونت گفت: هر نوع تغییری با مقاومت روبرو می‌شود و امیدواریم معاونت حمل و نقل بر این رویکرد استقامت ورزد.
وی افزود: شفافیت در هزینه موجب اعتماد سازی خواهد شد و پیشنهاد می‌شود درآمد طرح ترافیک در یک حساب جداگانه واریز و صورت حساب را حتی به صورت روزانه منتشر کنیم تا مردم بدانند که پول‌های طرح ترافیک صرف چه موضوعی می‌شود.
آروین گفت: فرآیند اثبات سکونت در محدوده سخت است و موجب ایجاد صف‌های طولانی سکنه در دفاتر خدمات شده است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم به سمت حل مشکلات در اجرای این طرح پیش برویم، گفت: درباره نرخ تملک موتور سیکلت‌ها باید چاره اندیشی شود هر چند که تحول یک شبه سیستم را عوض نمی‌کند و باید با اولویت بندی پله به پله جلو برویم و در دو سال باقی مانده مشکلات اجرای این طرح را حل کنیم.

درآمد شهرداری از طرح‌های ترافیکی جدید کاهش پیدا کرده است
رئیس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در اجرای این طرح باید گزارش گیری مداوم صورت گیرد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.
وی ادامه داد: در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا شورای عالی ترافیک تصمیم گیری می‌کند و در این شورا بسیاری از نهاد‌های ذیربط نماینده دارند لذا از آنجا که مدت‌ها می‌شود به دنبال ایجاد مدیریت یکپارچه شهری هستیم این بهترین فرصت برای تصمیم گیری جمعی و اجرای تعهدات نهاد‌های ذیربط خواهد بود. تصمیم گیری مانع از این نمی‌شود که نهاد‌ها احساس مسئولیت نکنند. در هر صورت باید به تصمیم مشترک برسند.
نژادبهرام گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر آلاینده اوزن در تهران به عنوان آلاینده عمده شناخته می‌شود لذا خروجی این جلسه می‌تواند این باشد که معاونت حمل و نقل با استفاده از توان تخصصی و دانشگاهی این مورد را نیز کاهش دهد. البته به گفته کارشناسان آلاینده اوزن که یک آلاینده ترکیبی است به واسطه کاهش آلاینده‌های دیگر از لایه‌های پایینی حرکت کرده و امروز بروز و ظهور کرده است.
نژاد بهرام در ادامه گفت: مدام می‌گویند که شهرداری از اجرای این طرح‌ها دنبال کسب درآمد است در حالی که از زمان اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا درامد شهرداری کاهش یافته است.

پورسید آقایی: نقطه ضعف ما گسترش استفاده از موتور سیکلت‌ها بوده است
در ادامه محسن پور سید آقایی برای پاسخگویی به اعضای شورا پشت تریبون قرار گرفت.
محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: این طرح افتخار آمیز و مایه افتخار این دوره مدیریت شهری است که البته باید ایراد آن برطرف شود. این طرح به هیچ عنوان فاقد پیوست‌های کارشناسی نبوده و مانند طرح زوج و فرد نیست که در لحظه خلق شد وهیچ پستوانه کارشناسی نداشت و سال‌ها اجرا گشت.
پورسید آقایی گفت: ما هم معتقدیم طرحی که منجر به رضایتمندی شهروندان نشود طرح تحولی نخواهد بود، اما امروز میزان رضایتمندی مردم از شروع طرح ترافیک در سال ۹۷ تا امروز را ببینید در ابتدا ما با چه هجمه‌هایی مواجه بودیم وامروز مردم از آن رضایت دارند.
وی ادامه داد: نظر سنجی‌های ما از معتبر‌ترین مراکز نظر سنجی گرفته شده است و ما حاضریم تمام پرسشنامه‌ها را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم. ما از خدا می‌خواهیم اعضای شورا وارد جزییات شوند.
پورسیدآقای با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر کاسب کارانه بودن طرح کاهش و طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح‌های محدودیت زا در آغاز با مخالفت مواجه می‌شوند و این موارد ناشی از این دیدگاه است. این در حالی است که در سال ۹۶ ما ۳۶۴ میلیارد تومان از محل عوارض طرح ترافیک درآمد داشتیم و در سال ۹۷ بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان. ترافیک و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا کرده و منجر به کاهش هزینه‌های مردم نیز شده است.
پورسیدآقایی گفت: قرار نیست تمام مشکلات شهر با این طرح حل شود، در مورد موتورسیکلت‌ها باید بگوییم که نقطه ضعف ما گسترش استفاده از این وسایل نقلیه بوده، ولی ما موفقیت خوبی هم داشتیم که اجازه شماره گذاری موتور‌های کاربراتوری را ندادیم. در سال ۹۷ با فشار شهردار تهران در جلسه هیات دولت، دولت اجازه شماره گذاری این مهم را نداد.
پورسیدآقای گفت: امروز ۹۶ معبر ورودی و خروجی به طرح با دوربین‌ها کنترل می‌شود و از این بابت کمبودی وجود ندارد.
وی افزود: در تابستان شاهد کاهش ترافیک بوده ایم و امیدواریم در مهر ماه و زمان بازگشایی مدارس نیز نسبت به مهر سال گذشته این اتفاق بیفتد.
پورسید آقایی گفت: اگر شهر آلوده‌تر شده است ربطی به این طرح ندارد. ازون ترکیباتیک آلاینده ثانویه است که هر چقدر آلاینده‌های دیگر کمتر شود با افزایش تابش خورشید بیشتر می‌شود و امسال هم که گرما از سال‌های قبل بیشتر است. پمپ بنزین‌ها از منابع شکل گیری این آلاینده است که البته با نصب کاتالیست و در صورت درست کارکردن ان‌ها می‌توان از بروز و ایجاد این آلاینده جلوگیری کرد.
معاون شهردار تهران در ادامه گفت: درآمد طرح ترافیک جز در توسعه حمل و نقل عمومی به کار گرفته نشده است، اما در کمال تعجب می‌گویند حمل و نقل عمومی توسعه نیافته، جز این است که ما خط ۶ و ۷ مترو را راه اندازی کردیم، ۱۱۸ دستگاه مینی بوس جدید به کار گرفته شده اند، ۱۳ دستگاه بی آرتی خریداری شده و تا آبان ماه ۱۰ رام (۷۰ واگن) قطار جدید وارد شبکه حمل و نقل عمومی می‌شود. این در حالی است که ما سرفاصله حرکت قطار‌ها را هم کم کرده ایم. آیا این‌ها توسعه حمل و نقل عمومی نیست. در شرایطی که به سبب شرایط اقتصادی و ارزی امکان واردات اتوبوس هم نیست.
معاون شهردار تهران افزود: امروز اگر شاهد شب مردگی هستیم به واسطه تصمیمات اشتباه ۳۸ سال قبل است. هر چقدر در این ۳۸ سال به ساکنان محدوده طرح ترافیک اجحاف شده است ما آمدیم گفتیم شما حق دارید.

ناهید خداکرمی
­در برنامه‌های ترافیکی به تغییر رفتار مردم و فرهنگسازی توجه نشده است 
عضو شورای شهر تاکید کرد: در برنامه‌های معاونت حمل و نقل به تغییر رفتار مردم و فرهنگسازی کمترین توجه نشده است که باید اصلاح شود.
ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، امروز در واکنش به گزارش محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در صحن شورای شهر درباره طرح ترافیک جدید گفت: هرچقدر کنترل رفت و آمد خودرو‌ها دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر شود به نفع مردم است. آنقدر که برای پیشبرد طرح‌هایمان باید با مردم صحبت کنیم و نظرشان را بدانیم، صحبت نمی‌کنیم و درعوض دائم دور خودمان می‌چرخیم تا برای آلودگی هوا فکری کنیم. تا زمانی که مردم در طرح‌های ما مشارکت نکنند و به این نتیجه نرسند که من حتی اگر یک ساعت بدون دلیل در خیابان رفت و آمد کنم، یعنی یک ساعت از زندگی در کنار خانواده‌ام کم گذاشته‌ام، نمی‌توانیم اهمیت این مساله را به آن‌ها نشان دهیم. این همان مساله‌ای است که در برنامه‌های معاونت حمل و نقل مغفول مانده است. در این برنامه‌ها به تغییر رفتار مردم و فرهنگسازی کمترین توجه نشده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل ترافیک در کاهش آلودگی هوا گفت: نکته بعد این است که اگر سری به سامانه کنترل کیفیت هوای تهران بزنیم، متوجه می‌شویم که میزان تمام آلاینده‌ها را از سال ۸۱ تا ۹۸ به روز می‌توانیم در اختیار داشته باشیم. نمودار‌ها در این سامانه در دسترس است و آنچه که رصد‌های کمیته سلامت نشان می‌دهد، حاکی از آن است که کنترل ترافیک روی آلودگی هوا تاثیر داشته است، اما باید مشارکت مردم بیشتر شود و باید وسایل حمل و نقل عمومی در شهر بیشتر شود. نمی‌دانم که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این روز‌ها به ایستگاه مترو سر زده و متوجه ازدحام در ایستگاه‌های مترو شده است؟. باید فکری برای افزایش حمل و نقل عمومی کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: من از همه کارشناسان درخواست می‌کنم که با آمار و ارقام صحبت کنیم؛ اینکه بدون اعداد و ارقام سند ارائه کنیم ملاک خوب و دقیقی محسوب نمی‌شود. مطابق آمار پزشکی قانونی، امسال ۱۹۱ نفر فوتی ناشی از تصادفات و ۵۸۱۸ نفر مصدوم ناشی ازتصادفات داشته‌ایم، یعنی کنترل به تنهایی کافی نیست و این تمرکز کردن روی آلودگی هوا کفایت نمی‌کند. ما به خاطر رفتار‌های ترافیکی اشتباه مصدوم و فوتی می‌دهیم. این یک هزینه بزرگ برای اقتصاد سلامت و اقتصاد و خانواده است و نشان می‌دهد ما باید در استفاده در آمار و ارقام و همچنین برنامه ریزی در حوزه ترافیک دقت بیشتری داشته باشیم.

مجید فراهانی
 لزوم وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترس شهرداری 
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بر لزوم ارائه دستورالعمل وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترس تاکید کرد.
مجید فراهانی گفت: وصول مطالبات معوق شهرداری از مودیان اعم از شهروندان، اشخاص حقوقی دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی یکی از تکالیف مدیریت شهری برای اداره بهینه و مطلوب مالیه شهری است، بر همین اساس نباید تفاوتی میان مودیان بدهکار شهرداری باشد و وصول مطالبات معوق شهرداری اعم از در دسترس و غیر قابل دسترس باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: وصول مطالبات معوقه غیر قابل دسترس برخی مودیان بزرگ با استفاده از خدمات موسسات حسابرسی و مالی مورد توجه و تاکید شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت تا شهرداری با استفاده از توان این موسسات بتواند حقوق خود را شناسایی و دریافت کند.
فراهانی اضافه کرد: بر اساس بند چ، تبصره ۸ بودجه سال ۱۳۹۸ «شهرداری تهران مجاز است وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترس را به‌صورت کارگزاری واگذار کند. دستورالعمل اجرای این بند باید حداکثر ظرف مدت ۳ ماه جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود».
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون پس از گذشت چهار ماه از آغاز سال ۱۳۹۸ هنوز دستورالعملی در خصوص وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترس از سوی شهرداری به شورا تقدیم نشده است.

معاون شهرداری تهران
­طرح کاهش آلودگی هوا برای جانبازان رایگان است 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح کاهش آلودگی هوا برای مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌سرویس‌ها دارای سهمیه تا ۷۰ درصد تخفیف و برای جانباران ۱۰۰ درصد رایگان است.
«محسن پورسید آقایی» امروز در صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا گفت: طرح قدیمی زوج و فرد دیگر خاصیت خود را از دست داده بود و کارایی نداشت و یکی از اهداف طرح جدید کاهش تردد خودرو است که در دانشگاه تربیت مدرس مطرح شده است و می‌خواهیم آلاینده‌های زیست‌محیطی در تهران کاهش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در خصوص طرح ترافیک از پنج هزار نفر نظرسنجی شد و بیش از ۵۰ درصد اعلام کردند که طرح زوج و فرد ناعادلانه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در طرح کاهش آلودگی هوا توجه ویژه‌ای به ساکنان شده است، گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک که با حضور رئیس پلیس راهور تهران، نماینده وزیر کشور، نماینده استانداری، شهردار تهران و نماینده حمل و نقل و ترافیک شهرداری شکل می‌گیرد، با اتفاق آرا تصویب شد.
وی با بیان اینکه در هر فصل تهرانی‌ها ۲۰ روز و شهرستانی‌ها ۱۵ روز می‌توانند به صورت رایگان وارد طرح شوند، گفت: در صورتی که فرد در یک فصل از این ۲۰ روز استفاده نکند، فرصت او از دست خواهد رفت.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: ساکنان بعد از این ۲۰ روز برای تردد با توجه به ساعت اوج تردد و معاینه فنی از سه هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد و دیگران هم هفت هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه به خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر ۲۵ درصد تخفیف داده می‌شود، گفت: صاحبان ۲۶ هزار خودرو زیر چهار سال عمر که خودرویشان نیاز به معاینه فنی هم ندارد، برای دریافت معاینه فنی برتر و استفاده از این تخفیف به مراکز فنی مراجعه کردند.
وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد درآمد‌های طرح کاهش آلودگی هوا برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود.
پورسید آقایی درباره اثار دو هفته اخیر اجرای این طرح گفت: خوشبختانه در هفته اول اجرای طرح کاهش ۲۴ درصد ورود به محدوده طرح را داشتیم و در اوج تردد صبح ۱۶ درصد کاهش و عصر ۱۸ درصد کاهش داشتیم.
در هفته دوم نیز ۱۱ درصد کاهش تردد در محدوده طرح گزارش شده است.

محسن هاشمی
 وقتی به تذکرات توجهی نمی‌شود به سوال تبدیل شود 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر توجهی به تذکرات اعضای شورا نمی‌شود باید موضوع را به سوال تبدیل کنند.
محسن هاشمی در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در ادامه تذکر زهرا نژاد بهرام درباره برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران گفت: متاسفانه توجهی به تذکرات اعضای شورا نمی‌شود و چندمین بار است که در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران تذکر داده می‌شود.
در این هنگام محمد سالاری گفت که شما باید پیگیری تذکرات را انجام دهید.
محسن هاشمی گفت: مسیر تذکرات روشن است و خود اعضا اگر می‌بینند توجهی به تذکراتشان نمی‌شود، باید به سوال تبدیل شود.

افشین حبیب‌زاده
 تکمیل نشدن پارکینگ امیرکبیر باعث خطر ریزش املاک مجاور شده است 
افشین حبیب‌زاده هم در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری درباره ضرورت تعیین تکلیف پارکینگ امیرکبیر گفت: براساس بازدید به عمل آمده از تونل امیرکبیر که به طول ۲۵۰۰ متردر حدفاصل سه راه امین حضور تا اتوبان امام علی (ع) در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۲ قرار دارد و با توجه به جمع آوری اطلاعات و مشاهدات صورت گرفته مشخص شده که عملیات احداث این تونل در بهمن ماه ۱۳۸۷ آغاز شده و محور جنوبی تونل جهت انتقال ترافیک از محدوده بازار به اتوبان امام علی (ع) و خیابان هفده شهریور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ افتتاح شده است.
عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران یکی از نقاط مهم این پروژه را پارکینگ طبقاتی تونل امیرکبیر عنوان کرد و افزود: این پارکینگ با ظرفیت ۴۸۶ خودرو در سه طبقه حدفاصل خیابان هفده شهریور تا خیابان شکوفه به مساحت ۱۶۸۳۱ متر مربع قرار دارد. بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی (حدود ۸۰%) پروژه انجام شده است، اما متاسفانه با گذشت چندین سال از افتتاح تونل امیرکبیر، پروژه پارکینگ طبقاتی فوقانی تونل به علت مشکلات مالی به حالت نیمه تمام تقریباً به حال خود رها شده است.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود کارگاه عمرانی از سال ۱۳۸۷ و نیمه تمام ماندن آن تا کنون انتشار آلودگی و گرد و خاک و آلودگی‌های زیست محیطی، تجمع زباله و تردد کارتن خواب‌ها، ایجاد چهره نامناسب و آلودگی بصری، تکمیل نشدن دیوار حایل در قسمت‌هایی از پروژه که باعث ایجاد خطر ریزش برای املاک مجاور شده و انسداد برخی از مسیر‌های دسترسی در مجاورت پروژه را از مشکلات اهالی این محدوده مطرح کرد.
حبیب‌زاده در پایان با توجه به اینکه فضای روی تونل در محدوده شهرداری مناطق ۱۲ و ۱۴ قرار دارد، از شهرداران این مناطق خواست هرچه سریع‌تر طرح مشترکی برای استفاده از این فضای شهری ارائه دهند.

مجید فراهانی
 لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران بر لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها تاکید کرد.
مجید فراهانی؛ در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: در این روز‌های گرم تابستانی تنها دلخوشی کم هزینه اکثر شهروندان تهرانی، حضور در بوستان‌ها و پارک‌های محلی است؛ حضوری که بی توجهی به ایمنی تجهیزات و فضای امن بوستان می‌تواند این شادی و دلخوشی را با حادثه‌هایی اجتناب ناپذیر به کام خانواده‌ها تلخ کند.
فراهانی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته ما شاهد بروز حوادثی همچون از مرگ دلخراش فاطمه عزیز در پارک کوهسار منطقه ۱۵ تا شکستن دست پسر بچه‌ای در پارکی دیگر و اخباری تلخ‌تر بوده ایم، حادثه‌هایی که علتش را می‌توان در کوتاهی و کم کاری، ضعف نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران توسط واحد‌های اجرایی شهرداری مناطق و نواحی دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
داستان یک نردبان
صعود نیما زاهدی به جدول اصلی جام جهانی شمشیربازی
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
غرب پشت اعتراضات صربستان
آغاز ساخت زیر گذر شهدا در بوکان
خبر‌هایی از بررسی مشکلات بهداشت و درمان دامغان
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
اختصاص ۲۵ همت اعتبار برای زیرساخت‌های عمرانی و آموزشی کردستان
افزایش قابل توجه اخراج‌ها در آمریکا
دومین پیروزی پیاپی تیم ملی والیبال مردان ایران
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
برادران خدایاری، شانه‌به‌شانه تا جاودانگی
برد چوکا در برابر شایان دیزل در تالش
مصاف تیم والیبال شهید املاکی لنگرود در برابر افق قم
گلایه اهالی شهر جعفریه قم از آسفالت نبودن مسیر مدرسه شهید سلیمانی
شورای حل اختلاف ظرفیتی برای کاهش پرونده‌های قضایی
احداث اولین زمین والیبال ساحلی در شهرکرد
روایت همدلی در دفاع ۱۲ روزه با اولین رویداد رسانه‌اى «هما»
ابلاغ ترخیص ۱۰۰ درصدی چای وارداتی
تساوی ملوان مقابل شمس آذر در بندرانزلی در خانه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
واکنش چین به تهدید نظامی آمریکا علیه نیجریه
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
فاصله قیمت زعفران از تولید تا مصرف
کشف ۱۵۶ دستگاه خودروی لوکس قاچاق به ارزش ۸۸۵ میلیارد تومان
استعفا در شرایط حساس
آغاز دهمین سوگواره نمایش آیینی «نگین شکسته» در مشهد
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
عملکرد دستگاه‌ها در صدور مجوز‌های کسب و کار
زهران ممدانی، اولین شهردار مسلمان نیویورک شد
روزنامه‌های فردای ۱۳ آبان
وزیر خارجه ارمنستان: روابط ما با ایران راهبردی است
هدف از جنگ ۱۲ روزه براندازی نظام جمهوری اسلامی بود
ایروانی: اظهارات ترامپ تهدید علیه صلح‌وامنیت بین‌المللی است
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۲ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)