پخش زنده
امروز: -
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: باید برای کاهش تابلوهای غیرضروری توقف ممنوع در کلانشهرها، بازنگری اساسی انجام شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ مؤمنی در بازدید از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به رعایت حقوق شهروندی و کاهش محدودیت ها افزود: پلیس با کمک شهرداری تهران و کلانشهرها باید در تابلوهای توقف ممنوع و حمل با جرثقیل بازنگری اساسی انجام دهد تا این موضوع به حداقل برسد.
وی با اشاره به اینکه مناسب نیست در همه جای شهر تابلوهای توقف ممنوع نصب شده باشد، گفت: اگر هم تابلویی باشد باید محل مورد نظر بررسی و در صورت امکان این تابلوها به صورت مدت دار نصب شود.
سردار مؤمنی افزود: یکی از اقدامات دیگری که باید پلیس به سرعت انجام دهد این است که تسهیلات مناسبی را در هنگام اقامه نماز در مساجد فراهم کند تا نمازگزاران به سهولت و راحتی بتوانند به انجام فریضه نماز بپردازند.
رئیس پلیس راهور کشور گفت: باید نیم ساعت قبل از نماز و یک ساعت بعد از نماز این تسهیلات فراهم شود و مأموران نباید در هنگام حضور نمازگزاران خودرویی را جریمه کنند.
انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ با دستور کتبی پلیس امکان پذیر است
رئیس پلیس راهور کشور گفت: انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ فقط با قبض جریمه و دستور کتبی پلیس امکان پذیر است.
مؤمنی گفت: بدون حضور پلیس، جرثقیلی حق ندارد نسبت به انتقال خودرو اقدام کند.
وی افزود: تحویل دادن خودرو نیز در پارکینگ حتماً باید با دستور پلیس باشد.
سردار مؤمنی با اشاره به اینکه این حق برای مردم محفوظ است که اگر مشکلی در این زمینه وجوددارد حتماً باید شکایت کنند گفت: در هر زمانی که در هنگام انتقال خودرو مالک خودرو حضور پیدا کند باید قبض جریمه صادر و خودرو تحویل مالک شود.
وی افزود: هدف از این کار فقط جلوگیری از سد معبر است و در صورت انتقال خودرو به پارکینگ باید از طریق سیستم پیامک، انتقال خودرو به مالک خودرو اطلاع داده شود.
رئیس پلیس راهور کشور درباره پارک خودروها در محل مجاز گفت: نیم ساعت اول توقف در جاهایی که پارکبان وجود دارد رایگان است و نباید از مردم پولی اخذ شود.
سردار مؤمنی در خصوص تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر افزود: ما مخالفتی با موتورسیکلت ها نداریم و اگر از این وسیله به درستی استفاده شود وسیله نقلیه مناسبی است.
وی گفت: در هر صورت موتورسیکلت سواران بایستی چهار موضوع را رعایت کنند: ابتدا استفاده از کلاه ایمنی، بعد عبور نکردن از چراغ قرمز، سوم تردد نکردن در مسیرهای ممنوع یا عبور ممنوع و پیاده روهاست که این موضوع در دستور کار پلیس قرار دارد.
سردار مؤمنی افزود: متأسفانه 70 درصد علت مرگ موتورسواران به دلیل ضربه به سر است و 23 درصد فوتی ها در تصادفات کشور را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده اند.
ایجاد حلقه سوم برای کنترل تردد خودروها در مواقع اضطرار
رئیس پلیس راهور از ایجاد حلقه سوم برای کنترل تردد خودروها در مواقع اضطرار آلودگی هوا در شهر تهران خبر داد.
سردار مؤمنی گفت: تاکنون برای کاهش آلودگی هوا اقدامی صورت نگرفته است و امسال هم همانند سال های گذشته اگر باد و باران به کمک نیاید شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود.
وی با اشاره به طرح ترافیک و طرح زوج و فرد افزود: طرح زوج و فرد نه طرح عملی و نه طرح مؤثری است زیرا بر اساس پلاک، هر خودرویی که می تواند آلایندگی زیادی داشته باشد در محدوده طرح زوج و فرد تردد می کند.
سردار مؤمنی گفت: حلقه سوم مکانیزه ای باید طراحی شود که در مواقع اضطرار آلودگی هوا چهار پنجم تهران را شامل شود.
وی افزود: در این حلقه که هوشمند خواهد بود می توانیم تردد خودروها را دسته بندی کنیم.
رئیس پلیس راهور کشور گفت: همانطور که می بینیم تجهیز برخی از معابر ازجمله تونل نیایش و پل صدر به سیستم های مکانیزه کنترل موجب شده است تا تخلفات در این معابر کاهش پیدا کند و بایستی پلیس و شهرداری ها به این سمت حرکت کنند.
گلایه سردار مومنی از ادامه تولید خودروهای با استاندارد یورو 2
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از سازمان حفاظت از محیط زیست به علت ارائه مجوز برای تولید خودروهای با استاندارد یورو 2 گلایه کرد.
سردار مومنی گفت: بر اساس مصوبه سال 84 برای رساندن خودروها به استانداردهای جهانی، باید در سال 89 استاندارد خودروها به یورو 3 و در سال های91 و 92 به یورو 4 ارتقاء پیدا می کرد.
وی افزود : متاسفانه این موضوع تاکنون انجام نشده بلکه مجوز نیز تمدید شده است و همچنان خودروها با استاندارد یورو 2 تولید می شود.