• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۲۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۰
یزد » اجتماعی

توافق دستگاه‌ها و معدن داران برای اصلاح مسیر کنجکوه مهریز

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد: فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط، توافقاتی با معدن‌داران برای مشارکت در اصلاحات مسیر کنجکوه مهریز داشته‌اند.

توافق دستگاه‌ها و معدن داران برای اصلاح مسیر کنجکوه مهریز

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز یزد، معتمدی با تشریح آخرین وضعیت ایمنی محور کوهستانی «کنج‌کوه – ده‌بالا» اعلام کرد: این محور که در ابتدا یک راه روستایی بوده، اکنون با توجه به افزایش حجم تردد و حوادث اخیر، در حال اجرای مجموعه‌ای از اصلاحات اساسی شامل تعریض مسیر، اصلاح پیچ‌های خطرناک، نصب نیوجرسی، تکمیل تابلوگذاری و بهبود دسترسی‌ها است.

معتمدی، با بیان اینکه محور «کنج‌کوه» در اصل یک راه روستایی برای ارتباط با روستا‌های پشت‌کوه و تنگ‌چنار بوده است، گفت: به دلیل کوتاهی مسیر، این محور در سال‌های اخیر مورد استفاده تعداد زیادی از رانندگان قرار گرفته و بار ترافیکی آن بسیار بیشتر از استاندارد‌های یک راه روستایی شده است.

وی با اشاره به خطرات موجود در این مسیر، اظهار داشت: پیچ‌های پرتعداد و پی‌درپی، نبود شانه ایمن، شیب‌های تند، نبود برخی علائم ترافیکی و سرعت‌های غیرمجاز از مهم‌ترین عوامل افزایش تصادفات در محور کنج‌کوه است.

معتمدی افزود: با توجه به افزایش تردد، عرض جاده طی سال‌های اخیر از ۵/۵ متر اولیه به حدود ۹ متر در اغلب نقاط افزایش یافته است. همچنین بسیاری از پیچ‌ها اصلاح و شعاع دید در چند نقطه بازتر شده و پل‌ها و آبرو‌های مسیر نیز تعریض شده‌اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد درباره حادثه منجر به فوت اخیر در این محور، نیز گفت: اگرچه اقدامات اصلاحی در سال‌های گذشته انجام شده، اما متأسفانه حادثه اخیر در یکی از نقاط حادثه‌خیز رخ داد. خوشبختانه با همکاری دهیاری و آزادسازی اراضی، اصلاح قوس این نقطه طی یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی، همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث و اصلاح پل ابتدای مسیر کنجکوه خبر داد و گفت: فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط چند جلسه مشترک برگزار کرده‌اند و توافقاتی با معدن‌داران برای مشارکت در اصلاحات مسیر نیز انجام شده است.

معتمدی درباره محدودیت‌های تردد گفت: براساس مصوبه شورای ترافیک، عبور اتوبوس، کامیون و تریلی در این محور ممنوع است و با دستور دادستانی، استفاده از بستر رودخانه برای برداشت مصالح متوقف و انتقال بار از مسیر‌های جایگزین الزامی شد که حجم تردد ناوگان سنگین را به‌طور چشمگیری کاهش داده است.

وی در خصوص تابلوگذاری مسیر نیز توضیح داد: در یک ماه گذشته تمام تابلو‌های مورد نیاز شامل تابلو‌های اخطاری، مسیرنما، سرعت‌مجاز و چشم‌گربه‌ای نصب شده و مسیر از نظر علائم ایمنی تکمیل است. با این حال ۹۵ درصد استفاده‌کنندگان مسیر، اهالی منطقه و آشنا به جاده هستند و متأسفانه برخی رانندگان بنا به آشنایی، سرعت‌های غیرمجاز را رعایت نمی‌کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی، رعایت سرعت اهمیت ویژه دارد، زیرا هندسه مسیر از جمله قوس‌ها و شیب‌ها براساس سرعت مشخص طراحی شده‌اند. «اگر راننده با سرعت بالاتر وارد قوس شود، هیچ اصلاح فنی نمی‌تواند مانع وقوع حادثه شود.»

معتمدی درباره لزوم ایمن‌سازی در نقاط پرتگاهی مسیر نیز گفت: «نصب گاردریل به دلیل شرایط توپوگرافی کافی نیست؛ به همین دلیل نصب نیوجرسی و اجرای عملیات خاکریزی پشت آن در سه نقطه حساس آغاز شده است تا خودرو در صورت برخورد، از سقوط در پرتگاه جلوگیری شود.»

وی با اشاره به موضوع نصب دوربین‌ها اظهار داشت: «دوربین سرعت نقطه‌ای در این مسیر کافی نیست، زیرا رانندگان بومی محل قرارگیری آن را می‌شناسند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیستم سرعت‌سنجی متوسط در محور‌های کم‌تردد مؤثر است، اما در محور‌های شلوغ یا کوهستانی ممکن است عملکرد مطلوب نداشته باشد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فرهنگ در خدمت بی فرهنگی
پرتغال با گلباران ارمنستان به جام جهانی رسید
هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
پیام تسلیت رییس جمهور در پی درگذشت مادر شهیدان معینی نجف آبادی
قطع آب اداره‌های دولتی پر مصرف
افقی روشن برای توسعه ی شمال کشور و همسایگان خزر
­بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ۴ نشان رنگارنگ ایران در روز دوم پیکار‌های تکواندو
بازداشت ۲ کلاهبردار حرفه‌ای در تبریز
طراحی مینی تراکتور در دهگلان
اجلاس استانداران خزر، فرصت طلایی برای توسعه اقتصاد و کریدور شمال–جنوب
بوی یار مهربان در فرسش الیگودرز
تکواندو بازی های همبستگی اسلامی؛ نشان نقره به یلدا رسید
آغاز اصلاح یک موسسه اعتباری ناتراز
تجلیل از بانوی قهرمان آسیا
توسعه مراودات فرهنگی بین ایران و قزاقستان
بدرقه شبانه کاروان اهالی بهشت در اصفهان
نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد اداره مهاجرت این کشور
نیاز آموزش و پرورش مهاباد به ساخت ۴۰۳ کلاس درس جدید
الزام یکی از هتل‌های انزلی به ساخت تصفیه‌خانه استاندارد
جریمه یک شرکت تولید فولاد در تبریز
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استقبال از شناگر شیرازی تاریخ‌ساز کشور در فرودگاه شیراز
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان
شیراز لرزید
تولد نهمین فرزند سرگرد یزدی
برگزاری قرعه کشی فروش فوق العاده سایپا
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود
بارش باران با ورود سامانه بارشی به کشور
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد
بارش نخستین برف در چهارمحال و بختیاری و لغزندگی جاده‌ها
هوای اصفهان سالم شد
با پیروزی مقاومت؛ عراق در آستانه استقلال بیشتر
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران
خانه حکیمیان؛ روایت معماری و اصالت در قلب زنجان
نتایج قرعه‌کشی سایپا فردا اعلام می‌شود
آغاز فعالیت نخستین شرکت هواپیمایی بومی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۴ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۳ نظر)
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان  (۱ نظر)
تولد نهمین فرزند سرگرد یزدی  (۱ نظر)
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد  (۱ نظر)
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
افتتاح طرح‌های نوین گردشگری در هفته کیش  (۱ نظر)
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران  (۱ نظر)
صیانت از مرز‌ها با استقرار دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی  (۱ نظر)
پرداخت وام برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده در یزد  (۱ نظر)