پخش زنده
امروز: -
استان اردبیل با مصرف سرانه بالا، در رتبه اول مصرف بنزین کشور قرارگرفته است. مسئولان با ابراز نگرانی،بر ضرورت صرفهجویی و استفاده از کارت سوخت شخصی تأکید کرده و از مردم خواستهاند با کاهش ترددهای غیرضروری، در مدیریت مصرف همکاری کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل میرداود سیدی مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه اردبیل اظهار داشت: این استان با ۱۸ درصد افزایش مصرف بنزین در مقایسه با سال گذشته رتبه اول کشور را در سرانه مصرف بنزین به دست آورد تا موضوع صرفه جوئی بیش از گذشته مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این مصرف مربوط به ورودی خودروها و مسافرانی بوده که به دلیل شرایط جنگی مقصد خود را اردبیل انتخاب کرده بودند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه اردبیل از صاحبان خودروها خواست؛ به جای استفاده از کارت سوخت جایگاه داران از کارت سوخت خود استفاده کرده و اصل صرفه جوئی را رعایت کنند.
سیدی گفت: صدور کارت سوخت به صورت آنی و از طریق ثبت نام متقاضیان در سامانه انجام میشود و هیچ مشکلی در استفاده از کارت سوخت برای رانندگان وجود ندارد.

وی بیان کرد: جایگاههای سی ان جی نیز آماده ارائه خدمات هستند تا بخشی از سوخت مورد نیاز خودروهای ناوگان عمومی و شخصی از این محل تامین شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه اردبیل کاهش تردد و استفاده از وسایط نقلیه عمومی را به هم استانیها توصیه کرد و گفت: باید به صورت درست و منطقی در مصرف بنزین صرفه جوئی کرده و اقدامات جایگزین تردد غیرضرور خودروها را مدنظر قرار داد.
سیدی افزود: در حال حاضر هیچگونه محدودیتی در عرضه بنزین در سطح استان وجود ندارد و صاحبان خودرو میتوانند براساس دستورالعمل تعریف شده به صورت روزانه سوختگیری خود را انجام دهند.