پخش زنده
امروز: -
تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ تُن، تن ماهیان از آبهای دور شهرستان جاسک صید شده است.
صید تن ماهیان در جاسک از شهریور پارسال آغاز شده است و تا اواخر خرداد امسال ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، رئیس شیلات جاسک پیش بینی کرد: صیادان امسال بیش از ۷ هزار تن ماهی صید کنند.
علی اصغر زارعی افزود: هر شناور به نسبت ظرفیت سردخانه خود میتواند در هر دوره ۴۵ تا شصت روزه، ۱۸۰ تن ماهی صید کند.
وی گفت: بیشتر تن ماهیان از نوع گیدر است که در نزدیکی دریای عمان و اقیانوس هند صید میشود.
بیشتر بخوانید: صید ۱۴ هزار تن، ماهی تنُ از آبهای دور در سیریک
رئیس شیلات جاسک افزود: بیش از ۹۰ درصد ماهیان صنعتی صید شده در جاسک برای تبدیل به کنسرو، به کارخانه فرآوری هرمزگان و استانهای سیستان وبلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان فرستاده میشود.
زارعی گفت: ۱۰ درصد دیگر نیز وارد بازار ماهی فروشان هرمزگان میشود.
وی گفت: شهرستان جاسک بعد از چابهار رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را در کشور دارد.
شهرستان جاسک به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند، یکی از قطبهای مهم تولید و برداشت ماهی در جنوب کشور است.
این شهرستان بندری ۵۵ فروند شناور صیادی ویژه آبهای دور دارد که در محدوده اقیانوس هند تا شاخ آفریقا فعالیت میکنند.