پخش زنده
امروز: -
شرکت ملی پست: نگاه ما تکمیل سرویس در سکوی تجارت الکترونیکی است و قصد رقابت با پیام رسانهای داخلی را نداریم
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، پیادهسازی سکوی تجارت الکترونیکی به عنوان یک پلتفرم ارائه خدمات جدید پستی به کسبوکارها و مشتریان در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت.
۱۰ سرویس اصلی پستی از طریق این پلتفرم ارائه خواهد شد و ۹۸ سرویس دیگر نیز زیرمجموعه این سرویسها به شمار میآیند. هدف از ایجاد پلتفرم «سکوی تجارت الکترونیکی پست» عرضه یکپارچه خدمات پستی در حوزه تجارت الکترونیکی است.
شرکت ملی پست برای ایجاد این پلتفرم تاکنون سه فراخوان در زمینه پیامرسانهای سازمانی، سامانههای دانشگاهی و نقشه بومی منتشر کرده است؛ اما انتشار فراخوان پست در زمینه پیامرسانهای سازمانی این شائبه را ایجاد کرد که این شرکت قصد ایجاد پیامرسان مخصوص خود و رقابت با پیامرسانهای داخلی را دارد.
محمدرضا قادری گفت: شرکت ملی پست قصد رقابت با پیامرسانهای داخلی را ندارد و هدف این نیست که پیامرسان اختصاصی برای این شرکت راهاندازی کنیم. فقط میخواهیم با مشارکت و همکاری پیامرسانهای موجود، ارتباط با مشتریان را متحول کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: نگاه ما تکمیل سرویس در سکوی تجارت الکترونیکی شرکت پست است. قصد نداریم وارد حوزه کسبوکار پیامرسانها شویم، چون در کل مدل کسبوکار شرکت پست با پیامرسانهایی، چون گپ، سروش و بله متفاوت است.
وی با اشاره به انتشار فراخوان در این زمینه گفت: هدف ما از انتشار فراخوان برقراری عدالت و ایجاد یک فضای برابر برای تمامی پیامرسانهای فعال در این حوزه بود.
قادری در خصوص نحوه استفاده از پیامرسانهای سازمانی اعلام کرد: به عنوان مثال مشتری پست میخواهد کسبوکار سنتی خود را تغییر دهد و از سکوی تجارت الکترونیکی پست یک سرویس ساده بگیرد. او برای ایجاد تغییرات در این کسبوکار نیاز به همراهی کارمندان خود دارد. برای تعامل با کارمندان استفاده از پیامرسانهای سازمانی بهترین راهحل است. پیامرسان سازمانی مختص خود سازمانها است. افراد با حسابهای واقعی در این نوع پیامرسانها حضور دارند و اطلاعات در آنها محفوظ میماند، چون اطلاعات سازمانها محرمانه است و مانند پیامرسانهای عمومی نباید با دیگران به اشتراک گذاشته شود.
قادری اعلام کرد به زودی فراخوانی برای همکاری با پیامرسانهای عمومی نیز از سوی شرکت ملی پست منتشر خواهد شد.
وی در خصوص انتشار این فراخوان گفت: «سرویسهای بسیاری داریم که برای آنها باید با مشتریان در ارتباط باشیم به عنوان مثال پست به افراد اطلاع میدهد که بسته آنها ارسال میشود.
عضو هیئت مدیره شرکت پست با بیان اینکه مشترک شرکت پست با عضویت در پیامرسان عمومی میتواند از خدمات آن بهرهمند شود، در مورد یکی دیگر از فواید استفاده از پیامرسان عمومی گفت: «خریدار و فروشنده عضو شرکت پست میخواهند در مورد خرید و فروش اجناس خود با هم مذاکره کنند، چون هماکنون بیشتر خرید و فروشها در فضای مجازی رخ میدهد؛ بنابراین مجبور هستیم که پیامرسان عمومی داشته باشیم و آنها را به هم متصل کنیم.»
حضور پست در نمایشگاه الکامپ
شرکت ملی پست در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ایران (الکامپ) با ارایه آخرین دستاوردهای خود، حضوری فعال خواهد داشت.
این نمایشگاه ۲۷ تا ۳۰ تیر ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران با شعار "آینده بهتر با خدمات شهروند محور و دولت هوشمند" برگزار میشود که در آن شرکتهای دولتی و غیردولتی فعال در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد کشور، به ارایه جدیدترین دست آوردهای خود میپردازند.
با توجه به آغاز طرح تحول دیجیتال و "سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) " در شرکت ملی پست، امسال این شرکت با هدف معرفی بهتر این طرح و همچنین شناساندن خدمات و سرویسهای نوین، در نمایشگاه الکامپ حضور دارد.
بر این اساس تا پایان سال ۷۰ فراخوان جهت مشارکت بخش خصوصی با شرکت ملی پست به منظور اجرای طرح تحول دیجیتال در این شرکت و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلتفرمی شدن خدمات منتشر میشود که تاکنون طی ۳ فراخوان در زمینه ارائه خدمات سامانههای دانشگاهی، ارائه خدمات پیام رسانهای سازمانی و ارائه خدمات الکترونیکی برخط (آنلاین) کدپستی و آدرسهای مکان محور با استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه ملی جی نف از شرکتهای نو پا و دانش بنیان دعوت به همکاری شده است.